A Li–2-es a levegőben 

Éppen tíz évvel ezelőtt, 2001. szeptember 21-én, 10 óra 39 perckor szállt fel 27 évi földi pihenőt követően ismét Budaörsről a világ egyetlen ma is működőképes Li–2-es típusú utasszállító repülőgépe, amelyet négy évig újított fel a Goldtimer Alapítvány. A Li–2-es típus a legendás amerikai DC–3-as (C–47) Dakota szovjet licensz-változata, amelyet 1938-tól gyártottak a Szovjetunióban, egészen pontosan a taskenti 84. számú repülőgép gyárban. Több mint 5200 darab készült ebből a repülőgépből, ám ma már csak a magyar HA—LIX lajstromjelű az egyetlen repülőképes példánya a típusnak.

 Budapest felett

Ma reggel 10 óra 39 perckor megint feldübörgött a LI–2-es két 1000 lóerős csillagmotorja, hogy egy kis Budapest feletti nosztalgia repüléssel emlékezzen meg a Goldtimer Alapítvány a 10 éves évfordulóról.

 A Citadella

A HA–LIX a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában, a Hadtörténeti Intézet és Múzeum kezelésében van. A gépet 1997-ben hozta el a Goldtimer Alapítvány a szolnoki katonai repülőtérről és mintegy 30 ezer munkaórával tette ismét repülőképessé.

 A pilótafülkében minden eredeti

Ez a gép eredetileg 1949-ben készült Üzbegisztánban, s ekkor került a Magyar Néphadsereghez, mint katonai szállítógép. majd 1957-68 között a Malévnél repült belföldi és külföldi útvonalakon. Ezt követően ismét visszakerült a Néphadseregbe, ahol 1974-ben vonták ki a hadrendből.

 Indullásra készen

2001 szeptembere óta a Li–2-es a nemzetközi és a hazai repülőnapok sztárja, járt már Ausztriában, Csehországban, Hollandiában, Lengyelországban, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában, s olyan filmekben is láthattuk feltünni, mint a "Szabadság, szerelem", "Made in Hungária" vagy a Nagy Imre film.

Leszállás közben

A gép a budaörsi repülőtéren látható, mi több az üzemeltető Goldtimer Alapítvány rendszeresen szervez sétarepüléseket is azok számára, akik szívesen kipróbálnák, hogy milyen lehetett a polgári repülés az '50-es években. www.goldtimer.hu